loading...
نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی
saeed بازدید : 20 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : رقم خوشه ای

کشور سازنده: آمریکا

فاصله کاشت: 7*7

عمر اقتصادی: بیش از 80 سال

تحمل خشکی: مقاومت به خشکی بالایی در این نژاد دیده شده است

وزن میوه : 12 گرم

درصد چربی: این نژاد بسیار چرب است و روغن بالایی دارد.

ارتفاع از سطح دریا : از 0 تا 2500 متر

نیاز سرمایی : جوانه های گردو به 1500-700 ساعت سرمای زیر 7 درجه سانتی گراد نیاز دارند.

مدت آبیاری: فروردین ، اردیبهشت ، خرداد هر ۱۰ روز یکبار و تیر ، مرداد ، شهریور ، مهر هر ۷ روز یکبار

قدرت رشد درخت: درخت گردو دیرگل نیمه قوی است و به پایه های قوی نیاز دارد.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار : 6 تن در هکتار

شکل میوه: گرد

ضخامت پوست چوبی: گردوها پوسته نازکی دارند

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی :  مغر گردو به راحتی از پوسته جدا می‌شود

رقم گرده افشان :

رنگ مغز میوه : بسیار روشن

شروع به محصول دهی : از سال سوم باردهی را آغاز می‌کنند

مقاومت در برابر آفت : این درخت گردو از مقاومت بالایی به انواع بیماری‌ها و آفات دارد.

نهال گردو پر محصول دیرگل

نهال گردو پرمحصول دیرگل یکی از پرطرفدارترین خشکبارها می باشد که مواد مغذی بسیاری را به همراه دارد . بسیاری از کشورها نیز به دنبال بهترین محصولات نهال گردو برای تولید گردو هستند. نهال های گردو همیشه دارای انواع بسیار زیادی می باشند که بنا به آب و هوا و همچنین نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو محصولات مناسب و درخوری را به بار خواهند آورد. یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو ، نهالی می باشد که از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد. در نهالهای با ارتفاع کم ، دسترسی به میوه ی گیاه بسیار ساده خواهد بود. از این جهت طرفداران بسیار زیادی را در بر خواهد داشت. یکی از نهال های گردوی پر طرفدار ، نهال گردو پر محصول دیرگل خواهد بود. بسیاری از افراد به دنبال خرید نهال گردو پر محصول دیرگل می باشند. این نهال دارای خصوصیات برجسته ای می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

مشخصات نهال گردو پر محصول دیر گل :

یکی از بهترین نوع از نهال ها در میان نهال گردو ، نهال پر محصول دیرگل خواهد بود. ارتفاع نهال گردو در این نمونه از نهال ها ، کوتاه خواهد بود. این ارتفاع مزایای بسیاری را برای باغداران فراهم خواهد کرد. می توان از مزایای کوتاهی این نهال ها به افزایش میزان باردهی نهال گردو و همچنین سهولت در دسترسی به این گردوها خواهد بود. یکی دیگر از خصوصیات درخت گردو در این نهال ها وزن گردو ها خواهد بود. در این نهال عموما وزن گردوها بسیار بالا می باشد از این جهت در هر بند شاهد 3 الی 4 گردو خواهید  بود. یکی دیگر از مشخصات گردو در این نهال نحوه ای میزان باردهی نهال گردو پرمحصول دیرگل خواهد بود. به دلیل دیر گل بودن این نهال ، میوه های این نهال از سرمای بهاره کمتر دچار آسیب دیدگی خواهند شد از این رو دارای میزان باردهی قابل توجهی خواهد بود. از موارد قابل توجه در این نهال گردو می توان به باردهی هر ساله ی این نهال اشاره نمود. شما هر سال می توانید از میزان باردهی نهال گردو قابل توجهی برخوردار گردید. اندازه ی گردوها در این نهالها بسیار ایده آل برای بازار فروش گردو خواهد بود. شما در این نوع از نهال ها با هیچ گردوی پوچی مواجه نخواهید شد. بلکه تمامی گردوها به صورت کاملا یکدست و منظم از مغزهای پر و همچنین روشن برخوردار خواهند بود.

نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو :

می توان گفت که این نهال گردو پرمحصول دیرگل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. این نهال به راحتی می تواند در مقابل بیماری ها و همچنین آفت ها از خود مقاومت نشان دهد. همچنین این محصولات مقاومت نسبتا بالایی به خشکی خواهند داشت. شما می توانید از این محصول در مناطق کم آب و خشک استفاده نمایید. شاید این محصول رشد بسیار سریعی نداشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که رشد این نهال ها هرگز قطع نخواهد شد بلکه سبب کیفیت بسیار ایده آل گردو ها خواهد شد. عملکرد گردو در این نهال ها اغلب دارای متد خاصی می باشد که به سهولت از پوسته های خود جدا می شوند. این نوع از گردو ها برای این نهال گردو از چربی مناسب و بالایی برخوردار هستند.

نحوه ی میزان باردهی درخت گردو :

اگر به دنبال خرید درخت گردو بسیار مناسب هستید می توانید از این محصول برخوردار شوید. این محصول در سال سوم کاشت شروع به باردهی خواهد نمود. نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو تاثیرات بسیاری در میزان باردهی این محصول خواهد داشت. همچنین نگهداری از این نهال ( به نوعی هرس کردن و رسیدگی به نهال ) سبب افزایش میزان باردهی نهال گردو خواهد شد. خرید درخت گردو پر محصول دیرگل سبب می شود که شما تا چندین سال از میوه ی این درخت بهره مند گردید. قیمت نهال گردو پرمحصول دیرگل در بازار بسیار مناسب و قابل توجه خریداران درخت گردو خواهد بود. بسیاری از افراد امروزه خرید درخت گردو پرمحصول دیرگل را به خرید برخی دیگر از نهال گردو ترجیح می دهند. این درخت با گذر زمان محصول بیشتری را به بار می رساند. هر چه سن این درخت گردو بالاتر می رود محصول بیشتر و بازار پسند تری را به باغبان خود ارائه خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 1,056
  • بازدید کلی : 4,856