loading...
نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی
saeed بازدید : 21 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : رقم خوشه ای

کشور سازنده: آمریکا

فاصله کاشت: 7*7

عمر اقتصادی: بیش از 80 سال

تحمل خشکی: مقاومت به خشکی بالایی در این نژاد دیده شده است

وزن میوه : 12 گرم

درصد چربی: این نژاد بسیار چرب است و روغن بالایی دارد.

ارتفاع از سطح دریا : از 0 تا 2500 متر

نیاز سرمایی : جوانه های گردو به 1500-700 ساعت سرمای زیر 7 درجه سانتی گراد نیاز دارند.

مدت آبیاری: فروردین ، اردیبهشت ، خرداد هر ۱۰ روز یکبار و تیر ، مرداد ، شهریور ، مهر هر ۷ روز یکبار

قدرت رشد درخت: درخت گردو دیرگل نیمه قوی است و به پایه های قوی نیاز دارد.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار : 6 تن در هکتار

شکل میوه: گرد

ضخامت پوست چوبی: گردوها پوسته نازکی دارند

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی :  مغر گردو به راحتی از پوسته جدا می‌شود

رقم گرده افشان :

رنگ مغز میوه : بسیار روشن

شروع به محصول دهی : از سال سوم باردهی را آغاز می‌کنند

مقاومت در برابر آفت : این درخت گردو از مقاومت بالایی به انواع بیماری‌ها و آفات دارد.

نهال گردو پر محصول دیرگل

نهال گردو پرمحصول دیرگل یکی از پرطرفدارترین خشکبارها می باشد که مواد مغذی بسیاری را به همراه دارد . بسیاری از کشورها نیز به دنبال بهترین محصولات نهال گردو برای تولید گردو هستند. نهال های گردو همیشه دارای انواع بسیار زیادی می باشند که بنا به آب و هوا و همچنین نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو محصولات مناسب و درخوری را به بار خواهند آورد. یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو ، نهالی می باشد که از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد. در نهالهای با ارتفاع کم ، دسترسی به میوه ی گیاه بسیار ساده خواهد بود. از این جهت طرفداران بسیار زیادی را در بر خواهد داشت. یکی از نهال های گردوی پر طرفدار ، نهال گردو پر محصول دیرگل خواهد بود. بسیاری از افراد به دنبال خرید نهال گردو پر محصول دیرگل می باشند. این نهال دارای خصوصیات برجسته ای می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

مشخصات نهال گردو پر محصول دیر گل :

یکی از بهترین نوع از نهال ها در میان نهال گردو ، نهال پر محصول دیرگل خواهد بود. ارتفاع نهال گردو در این نمونه از نهال ها ، کوتاه خواهد بود. این ارتفاع مزایای بسیاری را برای باغداران فراهم خواهد کرد. می توان از مزایای کوتاهی این نهال ها به افزایش میزان باردهی نهال گردو و همچنین سهولت در دسترسی به این گردوها خواهد بود. یکی دیگر از خصوصیات درخت گردو در این نهال ها وزن گردو ها خواهد بود. در این نهال عموما وزن گردوها بسیار بالا می باشد از این جهت در هر بند شاهد 3 الی 4 گردو خواهید  بود. یکی دیگر از مشخصات گردو در این نهال نحوه ای میزان باردهی نهال گردو پرمحصول دیرگل خواهد بود. به دلیل دیر گل بودن این نهال ، میوه های این نهال از سرمای بهاره کمتر دچار آسیب دیدگی خواهند شد از این رو دارای میزان باردهی قابل توجهی خواهد بود. از موارد قابل توجه در این نهال گردو می توان به باردهی هر ساله ی این نهال اشاره نمود. شما هر سال می توانید از میزان باردهی نهال گردو قابل توجهی برخوردار گردید. اندازه ی گردوها در این نهالها بسیار ایده آل برای بازار فروش گردو خواهد بود. شما در این نوع از نهال ها با هیچ گردوی پوچی مواجه نخواهید شد. بلکه تمامی گردوها به صورت کاملا یکدست و منظم از مغزهای پر و همچنین روشن برخوردار خواهند بود.

نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو :

می توان گفت که این نهال گردو پرمحصول دیرگل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. این نهال به راحتی می تواند در مقابل بیماری ها و همچنین آفت ها از خود مقاومت نشان دهد. همچنین این محصولات مقاومت نسبتا بالایی به خشکی خواهند داشت. شما می توانید از این محصول در مناطق کم آب و خشک استفاده نمایید. شاید این محصول رشد بسیار سریعی نداشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که رشد این نهال ها هرگز قطع نخواهد شد بلکه سبب کیفیت بسیار ایده آل گردو ها خواهد شد. عملکرد گردو در این نهال ها اغلب دارای متد خاصی می باشد که به سهولت از پوسته های خود جدا می شوند. این نوع از گردو ها برای این نهال گردو از چربی مناسب و بالایی برخوردار هستند.

نحوه ی میزان باردهی درخت گردو :

اگر به دنبال خرید درخت گردو بسیار مناسب هستید می توانید از این محصول برخوردار شوید. این محصول در سال سوم کاشت شروع به باردهی خواهد نمود. نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو تاثیرات بسیاری در میزان باردهی این محصول خواهد داشت. همچنین نگهداری از این نهال ( به نوعی هرس کردن و رسیدگی به نهال ) سبب افزایش میزان باردهی نهال گردو خواهد شد. خرید درخت گردو پر محصول دیرگل سبب می شود که شما تا چندین سال از میوه ی این درخت بهره مند گردید. قیمت نهال گردو پرمحصول دیرگل در بازار بسیار مناسب و قابل توجه خریداران درخت گردو خواهد بود. بسیاری از افراد امروزه خرید درخت گردو پرمحصول دیرگل را به خرید برخی دیگر از نهال گردو ترجیح می دهند. این درخت با گذر زمان محصول بیشتری را به بار می رساند. هر چه سن این درخت گردو بالاتر می رود محصول بیشتر و بازار پسند تری را به باغبان خود ارائه خواهد کرد.

saeed بازدید : 13 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

کشور سازنده: ایران

فاصله کاشت: فاصله کاشت گردو تویسرکانی پیوندی ۷*۶ بوده که به ازای هر هکتار ۳۰۰ اصله نهال گردو می باشد

عمر اقتصادی: یک حداقل 40 تا 50 سال

تحمل خشکی: بالا

وزن میوه: 16 گرم

درصد چربی: بالا

ارتفاع از سطح دریا: ۵۰۰الی ۱۵۰۰ متر

نیاز سرمایی: به مقدار سرمای معینی نیاز دارد تا خواب آن برطرف شود

ارتفاع از سطح دریا: 800-2500 متر

فاصله کاشت: 6*7 متر

مدت آبیاری: هر 7-10 روز یک بار در سایه لنداز

قدرت رشد درخت: قدرت رویشی بالا

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 6 تن در هکتار

شکل میوه: بیضی

ضخامت پوست چوبی: نازک

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی از پوسته جدا می شود

رقم گرده افشان: رقم فرانکوت یا فرنت و فرنور و همچنین گردوی روند

رنگ مغز میوه: روشن

شروع به محصول دهی : 5 تا 7 سالگی

مقاومت در برابر آفت: بالا

نهال گردو خوشه ای تویسرکان

با توجه به میزان اهمیت استفاده از گردو در میان ایرانیان، می توان گفت که این محصول از انواع بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. برخی از این محصولات دارای کیفیت بی نظیری هستند که استفاده از آن برای برخی صادرات نیز بسیار ارز آور خواهد بود. نهال گردو خوشه ای تویسرکان از جمله نهال های پر فروشی در بازار خواهند بود که با رشد مناسب می توان انتظار داشت که ارتفاع درخت گردو تویسرکان تا میزان 20 متر نیز برسد. استفاده از این محصول به عنوان یک محصول صادراتی می تواند بسیار سود آور و مناسب باشد. منبع اصلی این نهال گردو تویسرکان به شهر تویسرکان همدان باز می گردد. از این شهر اغلب با نام بهشت گردو یاد می کنند. خصوصیات گردو در این عملکرد درخت گردو بسیار قابل توجه خواهد بود. این گردوها اغلب دارای پوستهای نازک و مغزی بسیار سفید و مناسبی هستند . از این رو می توان به عنوان یکی از بهترین نهال های گردو ،از نهال گردو خوشه ای تویسرکان استفاده نمود. میزان باردهی نهال گردو در این نهال های گردوی تویسرکان بسیار مناسب و قابل توجه خواهد بود. به دلیل برخورداری این آجیل پرطرفدار از امگا 3 فراوان ، انتخاب بسیار مناسبی برای رشد ذهنی افراد خواهد بود. از ویژگی های این گردوها می توان به برخورداری از انواع ویتامین ها ، فسفر ، املاح معدنی ، مقدار مناسب قند ،پروتئین و .. اشاره نمود.

مشخصات نهال گردو خوشه ای تویسرکان :

شهر تویسرکان به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب و کوهستانی دارای نهال گردوی بسیار مناسب و با کیفیتی خواهد بود. این منطقه از نهال های بسیار زیادی برخوردار می باشد که با تهیه این نهال ها می توانید بهترین نمونه های تولیدات تویسرکان در هر نقطه از ایران برخوردار باشید. الته این نمونه از نهال ها با آب و هوای کوهستانی بسیار سازگار بوده و در این آب و هوا از رشد بسیار مطلوبی برخوردار خواهند شد. کیفیت درخت تویسرکان سبب شده است که این محصول این درخت مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، چین، فرانسه و … قرار گیرد. یکی از مشخصات بسیار بارز در این نهال گردو نحوه ای کاشت ، داشت گردو خواهد بود. بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این  نهال گردو خوشه ای تویسرکان در اوایل فصل بهار خواهد بود. بهترین زمان از نظر آب و هوایی اوایل بهار و اواخر اسفند ماه خواهد بود. اما برداشت این محصول به نحوه ای میزان باردهی نهال گردو خواهد داشت. در برخی از مواقع در اواخر ماه شهریور و همچنین در ماه مهر اقدام به برداشت محصول می نمایند. به دلیل اینکه نهال گردو  یک نهال بسیار پرطرفدار در بین افراد است ، از این رو ارائه محصولات با کیفیت یکی از اهداف اصلی ما خواهد بود . استفاده از نهال گردو خوشه ای تویسرکان می تواند بهترین و ایده‌آل ترین انتخاب افراد برای خرید درخت گردو باشد. یکی از خصوصیات این نهال، زود گل بودن آن خواهد بود. این نهال ها با اولین آب و هوای مناسب گل داده و ممکن است در فصل بهار دچار سرمازدگی گردند. از این رو استفاده از این نهال با ویژگی های خاصی امکان پذیر خواهد بود. حساسین این نهالها نسبت به آب و هوای سرد و گرم بسیار بالا خواهد بود.

نحوه خرید درخت گردو با توجه به میزان باردهی گردو :

یکی از راههای خرید مناسب و ایده آل نهال گردو خوشه ای تویسرکان ، دریافت اطلاعات کاملی نسبت به آن از طریق وب سایت ما خواهد بود. در این خرید ، نهالها با ظرافت و دقت بسیار زیادی در بسته بندی های معتبر و مناسب و همچنین در برخی از گلدانها ، به صورت بسیار مناسبی به دست خریداران خواهد رسید. استفاده از قیمت مناسب برای فروش نهال گردو خوشه ای تویسرکان سبب شده است که افراد بسیار زیادی به سمت خرید از این وب سایت روی آورند. با توجه به برخی از عوامل محرک در رشد این محصول ، حتما در زمان باردهی می توانید از محصولات بسیار ایده آل و مناسب این درخت گردو برخوردار شوید. استفاده از این نهالها اغلب برای به دست گرفتن بازارهای تجاری توصیه نمی گردد. استفاده از این نهالها برای باغداری های با مقدار کم بسیار مناسب و قابل قبول خواهد بود.

saeed بازدید : 30 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : آمریکایی

کشور سازنده: آمریکا

فاصله کاشت:  ۷*۶ بوده که به ازای هر هکتار ۳۰۰ اصله نهال گردو می باشد.

عمر اقتصادی: بیش از 100 سال

تحمل خشکی: تحمل خشکی متحمل فاصله کاشت ۷*۸

وزن میوه: 12 گرم- وزن مغز میوه ۵-۷ گرم

درصد چربی: بسیار بالا

ارتفاع از سطح دریا: تا ارتفاع 1200 متر از سطح دریا

نیاز سرمایی: نیاز سرمایی این گردو حدود ۱۵۰۰-۳۰۰ ساعت دمای ۰تا ۷ درجه سانتیگراد بسته به رقم می باشد.

مدت آبیاری: مدت آبیاری ۲۰لیتر در ۲۰ روز

قدرت رشد درخت: قدرت رشد درخت نسبتاً کم، باردهی و عملکرد بسیار زیاد

حداکثر عملکرد میوه در هکتار:

شکل میوه: گرد

ضخامت پوست چوبی: دارای پوست سنگین

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی:

رقم گرده افشان: ارقام گرده دهنده فرانکوت و روند می باشد.

رنگ مغز میوه: رنگ میوه آن زرد روشن میباشد

شروع به محصول دهی : از سال اول

مقاومت در برابر آفت: بالا

نهال گردو پدرو :

نهال گردو پدرو همانند مابقی نهال ها از ویژگی ها و خصوصیات مشخصی برخوردار می باشد که سبب متمایز نمودن این نهال ها با دیگر نهال ها خواهد شد. به دلیل خصوصیات قابل تامل این نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران استفاده از این نوع نهال را در اولویت قرار خواهند داد. استفاده از گردوهای بسیار مرغوب که حاصل این درخت گردو می باشد ،برای افراد بسیار مناسب و خاص خواهد بود. عملکرد درخت گردو در نهال گردو پدرو بسیار ویژه خواهد بود. این نوع نهال در شرایط بسیار خاصی شروع به رشد و نمو خواهد نمود. عملکرد نهال گردو پدرو سبب می گردد که استفاده از آن در بسیاری از مناطق کشورمان به سهولت انجام پذیرد . همانطور که گفته شد این نهال از خصوصیات درخت گردوی ویژه ای برخوردار می باشد که در اینجا به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت :

گردوی پدرو

نهال گردو پدرو

خصوصیات نهال گردو :

این نهال دیر بارده می باشد. از این رو می توان از نهال گردو پدرو در مناطقی با آب و هوای سرد بهره برداری نمود. آب و هوای سرد نمی تواند بر عملکرد گردو در این نهال اثر گذار باشد و همواره این نهال از محصولات مرغوبی برخوردار خواهد بود. خصوصیات گردو شامل وزن متناسب ( اغلب 12 گرم ) اندازه ی متوسط رو به درشت خواهد بود. افراد می توانند با استفاده از این محصول از ماده ی غذایی لذیذی برخوردار شوند. این نهال ها نسبت به گرما حساسیت قابل توجهی دارند . زمانی که هوا به ندرت گرم می شود، میزان باردهی نهال گردو نیز با چالش مواجه خواهد شد. استفاده از این ارقام در شرایط آب و هوایی مدیترانه ای بسیار مناسب خواهد بود. در این آب و هوا نهال شما با شرایط بسیار مساعدی رشد خواهد نمود. از این جهت می توان از محصولات ایده آل و منحصر به فرد آن لذت برد. به دلیل مشخصات نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران در سراسر کشور از این نهال استقبال بسیار ویژه ای داشته اند. یکی دیگر از مشخصات درخت گردو عمر اقتصادی بسیار بالای این محصول خواهد بود. از این محصول به عنوان کالای تجاری نیز بهره مند می شوند. مشخصات گردو در این نهال ها، گرد بودن محصول و همچنین با کیفیت بودن مغز محصول خواهد بود. این نوع نهال ها پیوندی می باشند. از این رو استفاده ی مناسب از آنها در کاشت محصول بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نحوه ی میزان باردهی نهال گردو :

یکی از مواردی که برای انتخاب این نوع از نهال گردو پدرو مورد توجه باغبانان قرار خواهد گرفت، نحوه ای میزان باردهی درخت گردو خواهد بود. میزان باردهی درخت گردو به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت. اگر شما به دنبال برخورداری از محصولی مناسب و ایده آل هستید بهتر است بررسی های مناسبی در زمینه ی: نحوه کاشت، داشت نهال گردو پدرو، ارتفاع نهال گردو، فواصل کاشت نهال گردو ، آبیاری و همچنین کوددهی مناسب برای این محصول و همچنین دقت به بازار خرید و فروش گردو خواهد بود. یکی دیگر از المان های مورد توجه در خرید درخت گردو، قیمت نهال گردو خواهد بود. با توجه به مزایای فوق العاده در این نهال ها می توان از این نهال به عنوان محصولی پر فروش نام برد. همچنین استفاده از آبیاری مناسب در این نهال یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد در آن قلمداد خواهد شد. یکی دیگر از خصوصیات این محصول پاکوتاه بودن آن خواهد بود. کوتاهی این نوع از نهال ها سبب باردهی بیشتر آنها خواهد شد. همچنین افراد به راحتی می‌توانند برای برداشت محصول اقدام نمایند. نحوه ای کاشت، داشت درخت گردو در این نوع از نهال ها در میزان باردهی آنها بسیار موثر خواهد بود. استفاده از این نهال گردو پدرو در آب و هوای مناطق گرمسیر، اصلا توصیه نمی شود. این نهال در آب و هوای گرم، محصول مناسبی را به بار نخواهد آورد. اغلب نهال ها در دوره ی خاصی به گلدهی مشغول می شوند. این نهال همواره دیرتر از مابقی نهال ها به برگ دهی و گلدهی خواهد پرداخت. فروش نهال گردو در بسیاری از گلخانه ها به سهولت امکان پذیر می باشد. شما با توجه به شناسنامه دار بودن محصول و همچنین برخورداری از ایده آل ها در نهال، می‌توانید اقدام به خرید هوشمندانه نمایید.

saeed بازدید : 40 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو دیم

نهال گردو دیم به آبیاری نیازی ندارد:

نهال گردو دیم جزو ارقامی می باشد، که پس از کاشت دو یا سه بار به وسیله ی سطل آبیاری می شوند، تا ریشه ی آنها در خاک مستحکم شود. و پس از آن نیازی به آبیاری ندارند. این ارقام بعد از بزرگ شدن و تبدیل شدن به درخت در صورتی که باران و برف کافی به آنها برسد. نیازی به آبیاری نخواهند داشت. اما در صورتی که بارش برف و باران کم باشد، آبیاری آنها لازم می باشد. و آبیاری آنها موجب می شود، محصولاتی فوق العاده با کیفیت داشته باشند. عملکرد گردو در این ارقام در صورتی که کم آبی ندیده باشد، بسیار عالی است و گردو هایی خوش طعم، سفید و با پوست کاغذی خواهند داشت. از خصوصیات گردو در ارقام نهال گردو دیم شکل آنها می باشد. این گردو ها بیضی و کشیده هستند. و رنگ پوست آنها قهوه ای روشن میباشد. باردهی این ارقام چند سال پس از کشت شروع می شود، اما میزان باردهی گردو بیست سال پس از کاشت به اوج خود می رسد. یکی از مشخصات گردو ارقام نهال دیم روغن فراوان آنهاست که خواص درمانی و خوراکی زیادی دارد.

نهال گردو دیم و نحوه ی کاشت آن

نحوه کاشت و داشت نهال گردو در ارقام نهال گردو دیم به این صورت می باشد، که گودالی به اندازه یک در یک متر و عمق نیم متر حفر می کنند. و نهال را در آن می کارند. بهتر است نهال ها در جایی مورد کاشت قرار گیرد، که در معرض جذب رطوبت، آب باران و برف باشد. پس از کاشت نهال گردو دیم چندین بار نهال ها به وسیله ظرف آبیاری می شوند. تا کاملا خود را در خاک بگیرد. و پس از آن دیگر آبیاری انجام نمی شود. ارتفاع نهال گردو در این ارقام معمولا بین پنجاه تا صد و بیست سانتیمتر است. میزان باردهی نهال گردو در این ارقام بسیار زیاد نیست، اما پس از رشد نهال و گذشت پنج سال میزان باردهی درخت گردو در این ارقام بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهد شد. همانطور که میدانید، نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو بر اساس ارقام مختلف درخت گردو با یکدیگر متفاوتند. اما آنچه که در کاشت و داشت نهال گردو دیم و درختان آن باید مورد توجه قرار گیرد. فواصل کاشت آنهاست. این فواصل یکی از خصوصیات نهال گردو محسوب می شود که برای پرورش و باردهی مناسب و افزایش عمر اقتصادی نهال باید رعایت گردد. فواصل کاشت نهال گردو در این ارقام باید ده متر در ده متر باشد. تا آب کافی توسط ریشه ها به نهال گردو دیم رسیده و محصول با کیفیت و پر مغز به عمل آید. یکی از مشخصات نهال گردو در این ارقام قدرت جذب رطوبت و آب می باشد، به گونه ای که، رطوبت و آب را در عمق سه متری خاک جذب می کنند و دارای ریشه های بسیار قوی هستند.

خرید نهال گردو دیم و خصوصیات آن

یکی از خصوصیات درخت گردو در این ارقام کم آفت بودن آنها می باشد. اما در بعضی موارد درخت دچار شته می شود و شته برگها و دنب میوه را از بین می برد. اما سم پاشی درخت در دو نوبت بهار و زمستان موجب می شود درخت گردو کاملا از هرگونه بیماری و آفت مصون بماند. همچنین ارتفاع درخت گردو در این ارقام به سی متر هم میرسد، ولی در ایران درخت دیمی گردو تا سه الی پنج متر رشد می کند. عملکرد درخت گردو در مقابل سرما ضعیف می باشد. و سرمای زیاد بهاره ممکن است موجب کاهش محصولات آن شود. و برداشت محصول را به تاخیر بیاندازد. یکی از مشخصات درخت گردو که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. عمر اقتصادی آنها می باشد، که در انواع مختلف متفاوتند، اما عمر اقتصادی ارقام گردو دیم چیزی حدود صد تا دویست سال می باشد. عملکرد نهال گردو در مقابل بی آبی و خشکی مناسب نیست و باعث می شود. که رشد نهال گردو دیم متوقف شود. همچنین نحوه ی میزان باردهی نهال گردو در این ارقام با مقدار آبیاری و بارش باران و برف ارتباط مستقیم دارد. در ارقام نهال گردو دیم اگر میزان بارش باران و برف کم باشد، حتما باید ارقام دیمی مورد آبیاری قرار گیرند. در غیر این صورت ثمر کاهش یافته و یا اندازه و کیفیت گردو کاهش می یابد. اما نحوه ی میزان باردهی درخت گردو در ارقام نهال گردو دیم در صورتی که آب کافی به آنها رسیده باشد. بسیار زیاد بوده و به سه ونیم تا پنج تن گردو در هکتار می رسد.

نهال گردو دیم و فروش آن

خرید گردو از زمانهای قدیم در میان مردم تمام دنیا رایج بوده است و مردم از آن به عنوان میوه و یا نوعی خشکبار پر خاصیت استفاده کرده اند. بنابراین فروش گردو همیشه به خاطر خواص درمانی و پیشگیرانه ای که دارد. قرن های متمادی است. به صورت عمده و جزئی صورت گرفته و برای عاملان آن سودآوری بالایی داشته است. به خاطر همین امر باغداران با خرید نهال گردو و پرورش ارقام مختلف نهال گردو همچون: نهال گردو دیم ، نهال پر بازده، نهال دیرگل و…  نه تنها برای خود، بلکه برای نسل های آینده ی خود کسب سود می کنند. فروش نهال گردو با توجه به مناطق جغرافیایی و آب و هوایی صورت می گیرد. به عنوان نمونه؛ ارقام نهال گردو دیم بیشتر در مناطق معتدل گرمسیری که دارای خاک حاصلخیز می باشند، فروش بیشتری دارد. همچنین قیمت نهال گردو در ارقام مختلف متفاوت است. اما قیمت ارقام نهال گردو دیم به خاطر کیفیت محصول و نیاز به مراقبت کم اصولا از سایر ارقام بیشتر است. با این حال خرید درخت گردو را میتوان نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به حساب آورد. امروزه باغداران به درخت گردو به عنوان نوعی نقدینگی نگاه می کنند. به گونه ای که در بعضی از مناطق کشور صاحبان اراضی برای رفع مشکلات اقتصادی خود اقدام به فروش درخت گردو و یا کرایه دادن آنها می کنند. در این شرایط قیمت درخت گردو و ارزش آن به میزان باردهی و سلامت درخت بستگی دارد. هرچند قیمت گردو با توجه به کیفیت و نحوه ی کاشت و داشت گردو متغیر می باشد، اما هر ساله رو به افزایش است.

saeed بازدید : 24 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو پکان آمریکایی

یکی از برترین ارقام گردو برای مناطق کم آب و نیمه خشک کشور، با باردهی بسیار خوب و قیمت بسیار مناسب

عملکرد گردو

نهال گردو پکان ؛ یکی از ارقام پرطرفدار گردو در ایران است. این رقم که اصالتا بومی نواحی آمریکای شمالی و جنوبی است، به دلیل توان و مقاومت بالا د برابر گرما، در کشور ما که آب و هوایی خشک و نیمه بیابانی دارد، از جمله ارقامی است، که طرفداران زیادی در این نواحی دارد.

خصوصیات نهال گردو پکان

نهال گردو پکان ؛ از ارقامی از گردو است که برای باردهی زمان تقریبا زیادی را نیاز دارد؛ و تقریبا در 10 سالگی به ارتفاع 5 متر می رسد . اما پس از دوران بلوغ خود، یکی از بهترین گردوهای مناطق گرمسیری است. مغز این گردو بسیار مغذی و درشت و مایل به رنگ زرد و طلایی است.

مشخصات گردو

گردوی حاصل از نهال گردو پکان یا درخت این رقم، گردویی بسیار با کیفیت است. کشور آمریکا ، به عنوان بزرگترین تولید کننده ی این محصول در سراسر جهان است و به طور متوسط در سال حدود 53 درصد از کل تولیدات این رقم را در جهان در اختیار دارد. در اکثر نان های شیرینی و شیرینی های آمریکایی از این گردو بهره برده می شود. از خصوصیات منحصر به فرد گردوی نهال گردو پکان ، نداشتن هسته سخت میانی است و بیش از 90 درصد گردو را مغز آن تشکیل می دهد.

ارتفاع نهال گردو

همان گونه که عنوان گردید نهال گردو پکان ، در سن 10 سالگی به حدود 5 متر می رسد ، اما از حدود 3 سالگی که به ارتفاعی تقریبا 2 متری دست می یابد، شروع به باردهی گردو می نماید .

میزان باردهی گردو

از نهال گردو پکان ، نباید انتظار باردهی زیادی داشت . اما پس از بلوغ این رقم می تواند در هر بار باردهی ( بسته به سن و ارتفاع درخت ) ، میزانی مابین 150 تا 400 کیلوگرم گردوی پوست دار را ، تولید نماید که تقریبا یک سوم از آن مغز است.

 نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

کاشت نهال گردو پکان ؛ می بایست حتما در مناطق نیمه گرمسیر صورت گیرد . نحوه ی کاشت این رقم باید به گونه ای باشد که تا حد امکان، ریشه به صورت عمودی رشد نماید و پخش شدن ریشه ها ، در سطوح افقی و جانبی می تواند سرعت و کیفیت رشد این رقم را بسیار تقلیل دهد.

این رقم در چند سال اول رشد کندی دارد و پس از اینکه به بلوغی نسبی دست یابد، رشدی مناسب خواهد داشت .

در مورد داشت یا نگهداری نیز ، با توجه به اشاره ی قبل در مورد کاشت آن در نواحی نیمه گرمسیری، باید دقت داشت که نهال گردو پکان ، در هر ماه به یک تا دو بار آبیاری نیازمند است . میزان کم آبیاری این درخت ؛ یکی از نکات بسیار مثبت آن ، خصوصا در مناطق گرم و کم آب است.

خصوصیات درخت گردو

درخت گردوی نهال گردو پکان ، از قدرتمندترین انواع درخت گردو است. به صورتی که در آمریکا به طور کلی نهال گردو پکان ، را با دیگر درختان گردو دارای تفاوت های اساسی می دانند. این درخت قادر است به ارتفاعی میان 20 تا 40 متر می رسد و در موارد معدودی دیده شده که ارتفاع آن به 44 متر نیز رسیده است. همچنین رشد عرضی این رقم، بین 12 تا 23 متر است. جثه این درخت به حدود 2 متر می رسد و از معدود درختان گردو، با رشدی تا این اندازه است.

نهال گردو پکان ، یکی از مرغوب ترین ارقام گردو است و برای حاصلخیزی بهینه آن نیاز به حداقل 2 نوع یا بیشتر از گرده افشان ها از اقلام متفاوت و متنوع گردو است که می بایست، به ازای هر 10 تا 12 مورد ، حداقل 2 اصله یا بیشتر، از گرده افشان های متفاوت در هر ردیف و ستون استفاده گردد.

 ارتفاع درخت گردو

همان طور که عنوان شد نهال گردو پکان ، پس از 10 سال به ارتفاع 5 متر یا بیشتر می رسد و ارتفاع درخت آن در بلوغ ، میان 20 تا 40 متر است.

میزان باردهی درخت گردو

درخت پکان ، در سال باردهی مناسبی دارد و می توان به طور متوسط ( با توجه به سن و ارتفاع ) ، انتظار بردهی ما بین 4 تا 16 گردو را در هر ساقه را داشت. این گردو تقریبا تماما مغز است و پوست بسیار نازکی دارد. همچنین به علت وجود املاح معدنی بسیار غنی، میزان چربی اشباع این رقم، تقریبا دو برابر دیگر نهال ها نسبت به نهال گردو پکان ، است.

 عملکرد درخت گردو

این نوع گردو که در بازار به گردوی امریکایی معروف است، عملکردی مناسب دارد. نهال گردو پکان ، از رشد کمی برخوردار است اما از زمان بلوغ میان 6 تا 8 ساله ، رشد آن به حد بسیار خوبی می رسد.

 مشخصات درخت گردو

مشخصه اصلی درخت نهال گردو پکان ، در تناور بودن و مرتفع بودن این رقم است . جنس چوب رقم پکان از ، بهترین انواع چوب در حوزه ی ساخت انواع وسایل در حیطه ی نجاری به حساب می آید و از گرانبهاترین چوب ها می باشد.

عملکرد نهال گردو

نهال گردو پکان ، در مناطق نیمه خشک و معتدل دارای یکی از بالاترین راندمان ها است. اما رشد اولیه آن زیاد نیست.

فاصله نهال گردو پکان:

به علت وسعت افقی رقم نهال گردو پکان ، در دوران بلوغ که بسیار پهن است، حداقل فاصله ی میان هر دو درخت نباید از 6 تا 8 متر کمتر باشد و همانگونه که اشاره گردید در هر لاین 10 تا 12 اصله ای از این رقم، حداقل 2 اصله یا بیشتر ، از ارقام دیگر گردو به عنوان گرده افشان باید کاشته شود. توجه داشته باشید که گردو پکان بسیار نیازمند هرس شاخه ها می باشد و این عمل می بایست در فصل زمستان حتما انجام گیرد؛ وگرنه موازنه ی فواصل درختان؛ با توجه به رشد عرضی درخت بسیار پایین می آید.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت نهال گردو پکان ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعیدقاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

saeed بازدید : 28 جمعه 27 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو هارتلی آمریکایی یکی از نهال های پیوندی که اصالت خارجی دارد ، نهال گردو هارتلی آمریکایی خواهد بود. اصالت این نهال گردو به کالیفرنیا باز خواهد گشت. عملکرد گردو در این نهال ها بسیار مورد توجه باغداران بوده است .از این جهت با توجه به مشخصات گردو در نهال گردو هارتلی بسیاری از افراد اقدام به خرید نهال گردو خواهند نمود . نام این نوع از نهال ها به این دلیل به هارتلی شناخته شده است که زوج جوانی این نوع از نهال را یافته و به سایر نقاط معرفی نموده اند. مردم این خانواده را با نام خانواده ی هارتلی می شناختند . این نهال نیز مانند دیگر نهال ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت :

مشخصات نهال گردو هارتلی آمریکایی :

از جمله مشخصات این نوع از گردوها می توان به پیوندی بودن و همچنین خارجی بودن آن اشاره نمود. این نوع از نهال ها در آب و هوای معتدل رشد بسیار ایده آلی را تجربه خواهند نمود. از خصوصیات گردو در این نهال ها می توان به اندازه ی درشت و همچنین طعم فوق العاده ی آنها اشاره نمود. عمر این نهال ها بسیار طولانی بوده و اغلب به بالای صد سال نیز خواهد رسید. نیاز به آبیاری نیز در این نوع از نهال ها با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین با توجه به میزان بارندگی مناسب صورت خواهد پذیرفت. ارتفاع نهال گردو هارتلی آمریکایی متوسط رو به رشد خواهد بود. خصوصیات نهال گردوی هارتلی به اندازه ای ایده آل می باشد که اکثر باغداران به دنبال خرید درخت گردو هارتلی خواهند بود. نهال گردو هارتلی نسبت به برخی از بیماری ها و آفت ها ، مقاومت بسیار چشمگیری خواهد داشت.

نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو هارتلی آمریکایی:

از جمله موارد حائز اهمیت در رسیدن به درخت گردوی بسیار ایده آل و پربار ، نحوه ای کاشت ، داشت درخت گردو می باشد. درختهای گردو اغلب به سرمای زمستان بسیار نیاز دارند. اما برخی از آنها به سرمای زیاد برای دستیابی به محصولات مناسب احتیاج خواهند داشت. عملکرد درخت گردو هارتلی نیز به این گونه می باشد که به سرمای زمستانه نیاز زیادی خواهد داشت. اغلب شاخه های جانبی در این نهال ها بارده نخواهند بود. استفاده از خاک حاصلخیز برای نحوه ای کاشت ، داشت گردو از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. اهمیت به فواصل کاشت نهال گردو هارتلی می تواند در میزان باردهی گردو تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد. این نوع از نهال ها عمدتا از رشد گسترده ای برخوردار می باشند که در زمان مناسب احتیاج به هرس کردن برای رشد مطلوب و ارائه محصولات با کیفیت خواهند داشت.

نحوه ای میزان باردهی نهال گردو هارتلی:

فروش نهال گردو در اغلب نهالستان ها با توجه به نحوه ای میزان باردهی درخت گردو صورت خواهد پذیرفت. بسیاری از باغداران به توجه به میزان باردهی در نهال ها اقدام به خرید درخت گردو خواهند نمود. با توجه به زودبارده بودن و همچنین میزان باردهی چشمگیر در نهال گردو هارتلی توجه بسیاری از افراد به سمت این نمونه از نهال ها جلب شده است. البته افراد با توجه به معیارهایی مانند آب و هوا ، خاک مناسب و آبیاری مناسب ، اقدام به انتخاب نهال مورد نظر خود خواهند نمود. ارتفاع درخت گردو هارتلی می تواند با بالاتر رفتن سن نیز افزایش یابد. تاریخ برداشت محصول در این نوع از نهال ها اغلب دیر می باشد. دلیل برداشت نمودن دیرتر محصولات در این نمونه از نهال ها ، با پر شدن مغز محصول و همچنین برخورداری از کیفیت بسیار بالا ، ارتباط مستقیمی خواهد داشت.

قیمت نهال گردو هارتلی آمریکایی:

نهال ها با تنوع آب و هوایی و همچنین تنوع در ارتفاع نهال ها برخوردار شوید. با راهنمایی گرفتن از مشاوران ما در این زمینه می توانند بهترین نهال را خریداری نموده و از قیمت گردوی مناسب و ایده آل نهایت رضایت را داشته باشند. ارائه بهترین نهال گردو هارتلی و همچنین مناسب ترین قیمت درخت گردو هارتلی در نهالستان ما بسیار مورد توجه افراد بوده است. تعیین قیمت اغلب از سوی باغداران خواهد بود. نهالستان ها با ارائه محصولات مرغوب و همچنین با قیمت مناسب می توانند توجه مشتریان و باغداران را به سمت خود جلب نمایند.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 1,061
  • بازدید کلی : 4,861